Best Friend Approved

Radio

Annonsering i radio är populärt, faktum är att de svenska investeringarna i kommersiell radio har mer än fördubblats sedan 2014. Radioreklam ger dig möjligheten att skapa bred varumärkeskännedom eller att uppmärksamma aktuella kampanjer. Inget annat mediaslag har en större ökning förutom digitala medier.

  • Upplands bilforum
  • Mamma mia the party
  • Lindvalls Kaffe
  • Segmenta
  • Yllotyll
  • AgnThos
  • Högbergs buss
  • Ica Maxi Stenhagen
  • Eckerölinjen
  • McDonalds
Varför radioreklam

Varför radioreklam?

Vi som arbetar med annonsering i radio säger att lyssna är det nya läsa. Ser du dig omkring i vardagen så får du det snabbt bekräftat. Audiell konsumtion har aldrig varit större. Med radioreklam har du möjlighet att nå både specifika eller breda målgrupper tack vare vårt radionätverk av både radiostationer och poddar.

NRJ Mix Megapol

Annonsera i Mix Megapol & NRJ

Vi har förmånen att företräda Sveriges två största radionätverk, Mix Megapol och NRJ, som tillsammans med övriga varumärken (Rockklassiker, Vinyl FM, Svensk Pop och Lugna Klassiker) är marknadsledande.

Kontakta oss

Vi är experter på att hjälpa verksamheter att växa! Hör av dig så berättar vi mer.

Fyll i formuläret eller mejla oss via info@qase.se så pratar vi vidare om dina möjligheter. All kontakt med oss är kostnadsfri tills vi tillsammans kommer överens om vad ni som verksamhet är i behov av. Vi ser framemot att prata marknadsföring med er!

  • Datadrivna strategier som levererar. Vi kombinerar kreativitet med analys för att maximera din avkastning.
  • Best Friend Approved™. Inga bindningstider och hög leveranskvalitet – alltid anpassat efter dina behov.

    Radio, det “nya” mediet

    Vi som arbetar med annonsering i radio säger att lyssna är det nya läsa. Ser du dig omkring i vardagen så får du det snabbt bekräftat. Audiell konsumtion har aldrig varit större, vart du än vänder blicken ser du människor som konsumerar ljud. Där du tidigare såg människor med en tidning i handen ser du idag människor med hörlurar.

    Effekten för marknaden

    Det är såklart inte bara radiolyssnandet som ökar. Även poddar och möjligheter som exempelvis Spotify och Storytel är tillsammans med radio faktorer som bidrar till att ljudmedia är vad svenskar idag konsumerar mest av allt. Den genomsnittliga svensken konsumerar mer än 2 h ljudmedia/dag.

    Radio penetrerar bruset

    Vi på Qase försöker hela tiden analysera alla medier i syfte att kunna rekommendera den perfekta mixen för våra kunders marknadsarbete. Baserat på kontaktkostnaden och radions räckvidd rekommenderar vi starkt våra kunder att arbeta med annonsering i radio.

    Sveriges två största radionätverk

    Vi är stolta över vårt samarbetsavtal med Bauer Media Group som är störst på ljud i Sverige. Vi har förmånen att företräda Sveriges två största radionätverk, Mix Megapol och NRJ, som tillsammans med övriga varumärken (Rockklassiker, Vinyl FM, Svensk Pop och Lugna Klassiker) är marknadsledande.

    Utöver det klassiska FM-lyssnandet så finns Bauer Medias digitala plattform RadioPlay som samlar alla radiostationer och en mängd stora poddar via RadioPlay-appen och på radioplay.se.

    Vårt uppdrag är att representera Bauer Media Groups hela produkt mot aktörer i region Uppland. Sitter du i en annan del av landet så ser vi självklart till att du får en bra kontaktperson på din hemmaplan.

    Tjänster

    Qase har alla tjänster samlade under samma tak

    Qase som er helhetsleverantör inom digital marknadsföring ger er en unik synergieffekt där alla våra insatser stärker varandra och ger ännu mer tillbaka. Hos oss får ni alltså en hel extern marknadsavdelning på plats.