Annonsera i radio

Annonsering i radio är populärt, faktum är att de svenska investeringarna i kommersiell radio har mer än fördubblats sedan 2014. Inget annat mediaslag har en större ökning förutom digitala medier.

Varför marknadsföra i radio?

Vi som arbetar med annonsering i radio säger att lyssna är det nya läsa. Och om du ser dig omkring i vardagen så får du det snabbt bekräftat. Audiell konsumtion har aldrig varit större, vart du än vänder blicken ser du människor som konsumerar ljud. Där du tidigare såg människor med en tidning i handen ser du i dag människor med hörlurar.

Det är såklart inte bara radiolyssnandet som ökar utan poddmonstret tillsammans med möjligheter som exempelvis Spotify och Storytel är tillsammans med radion faktorer som bidrar till att ljudmedia är vad svenskar idag konsumerar mest av allt. Den genomsnittliga svensken konsumerar mer än 2h ljudmedia/dag (2017).

Vi på QASE försöker hela tiden analysera alla medier i syfte att kunna rekommendera den perfekta mixen för våra kunders marknadsarbete. Baserat på kontaktkostnaden och radions räckvidd rekommenderar vi starkt våra kunder att arbeta med annonsering i radio.

Annonsera i Mix Megapol och NRJ

Vi är stolta över vårt samarbetsavtal med Bauer Media Group som är störst på ljud i Sverige. Vi har förmånen att företräda Sveriges två största radionätverk, -Mix Megapol och NRJ, som tillsammans med övriga varumärken (Rockklassiker, Vinyl, Svensk Pop och Lugna klassiker) är marknadsledande.

Utöver det klassiska FM-lyssnandet så finns Bauer Medias digitala plattform Radioplay som samlar alla radiostationer och en mängd stora poddar via Radioplay App och på radioplay.se.

Vårt uppdrag är att representera Bauer Media Groups hela produkt mot aktörer i region Uppland. Sitter du i en annan del av landet så ser vi självklart till att du får en bra kontaktperson på din hemmaplan.

TOP