
Displayannonsering
Vi arbetar med displayannonsering & bannerannonsering i GDN (Google Display Network). GDN består av miljontals sajter som upplåter annonsytor till annonsörer hos Google. Nätverket som helhet når över 90% av alla internetanvändare globalt och det råder alltså inga tvivel om att urvalet är stort.
Vart syns man med GDN?
Det finns många aktörer, ofta stora publicister, som erbjuder displayytor (banners) till förmån för annonsörer som vill nå ut digitalt. Vad som är så häftigt med displayannonsering är att Google har samlat allt från små bloggare till stora publicister och vi har tillgång till hela nätverket. Det innebär att vi kan arbeta programmatiskt och optimera våra kunders displayannonser med hänsyn till målgruppens geografi, demografi och intresse.
Istället för att köpa all trafik på en stor sajt erbjuds här att köpa trafik på utvalda sajter vars trafik sannolikt passar för ert erbjudande. Med bannerannonsering kan du nå precis rätt målgrupp och förmedla ditt budskap i relevanta sammanhang.
I och med att urvalet är extremt stort och potentialen (eller lagret) näst intill oändligt blir dessutom kostnaden/kontakt låg. Vi har gång på gång fått bekräftat att kostnaden/exponering ofta är så mycket som upp till 20 ggr lägre än motsvarande format hos exempelvis ett stort digitalt tidningshus i Sverige. Lägg därtill att du valt exponeringar programmatiskt istället för att köpa ”all” trafik och vi kan enkelt konstatera att displayannonsering via GDN är kostnadseffektivt.
Hur jobbar vi med displayannonsering?
När vi sätter upp annonskampanjer i GDN tar vi givetvis utgångspunkt i syftet med annonsen och tittar på följande frågeställning:
Presentation
Vad ska presenteras?
Målgrupp och tid
För vem, var och när ska det presenteras?
Anpassning
Hur ska det presenteras för att säkerställa att målgruppen blir intresserad?
När vi landat syfte, målsättning och presentation skapar vi annonser, säkerställer att annonserna länkar till rätt landningssidor och att vi har rätt mätverktyg på plats. Sen är vi redo att köra igång!
Är du nyfiken så tveka inte att höra av dig!
Vill du få en kostnadsfri behovsanalys? Svara på några enkla frågor så har vi vad vi behöver för att göra en första bedömning.