Programmatisk displayannonsering

Programmatisk displayannonsering

Vi hjälper dig med programmatisk annonsering vilket inkluderar display/banner, onlinevideo, native, audio och DOOH (digitala bildskärmar). Banners är de bildannonser som syns på nyhetssidor, hemsidor och bloggar. Programmatisk annonsering syftar på att annonseringen sker via automatiska köp, antingen via real-time bidding eller privata auktioner. Det går även att köpa annonsplatser hos publicister som reserveras för endast oss som enskild köpare.

Demand-side platform

På Qase arbetar vi med en så kallad demand-side platform, det vill säga en teknisk plattform via vilken vi budar på relevant annonsutrymme från flera publicister samtidigt. Vi hjälper dig nå annonsytor på över tusentals webbsidor genom öppna och privata programmatiska marknadsplatser.

Börja smått, öga gradvis

Annonsera hos de största publicisterna

Fördelarna med programmatisk annonsering är många. Genom att köpa displayannonser programmatiskt så slipper du göra individuella bokningar hos olika mediehus. I stället kan du nå tusentals webbplatser från en och samma plattform – samtidigt som du har full kontroll över var och när dina annonser visas.

Maximera synlighet

Maximera din synlighet där användaren befinner sig

Programmatisk annonsering sätter fokus på att maximera din synlighet där det verkligen spelar roll. Med precision och effektivitet baserad på våra analyser kan du öka din räckvidd och nå ut till potentiella kunder där de befinner sig.

Displayannonsering

Annonsera på lokal, nationell och global nivå

Maximera tillväxten

Maximera tillväxten genom att använda annonsering på lokal, nationell och global nivå hos premiumpublicister.

Specifika målgrupper

Nå ut till din specifika målgrupp med olika annonsformat som fungerar på desktop, surfplatta och mobil.

Minska förluster

Minska förluster genom att använda specialiserade styrningsfunktioner och beteendedata.

Annonsera programmatiskt genom:

Banner

Öka synligheten för ditt varumärke med bannerannonsering. Banners är en av de mest grundläggande formerna av displayannonsering och inkluderar statiska eller dynamiska bilder som placeras på relevanta och noggrant utvalda webbplatser samt nyhetssajter för att öka er synlighet, nå ut till er målgrupp samt skapa engagemang.

Online-video

Lyft er marknadsföring med online-videoannonser på plattformar som YouTube, streamingtjänster och nyhetssajter. Engagera publiken före, under eller efter videoinnehållet för maximal effekt.

Native

Native-annonser smälter naturligt in i det omgivande artikelflödet på nyhetssajter och skapar förtroende hos användarna. Annonserna är utformade som artiklar med en bild, rubrik samt beskrivning och leder besökare till er landningssida.

Audio

Fånga lyssnarnas uppmärksamhet med audio-annonsering i podcast eller musikstreamingtjänster. Skapa starka kopplingar till ert varumärke genom engagerande ljudinnehåll.

DOOH (Digital out-of-home)

Syns överallt med digital skärm-annonsering. Använd digitala bildskärmar på offentliga platser för att nå en bred publik och förstärk ert budskap med dynamiska och iögonfallande visuella annonser. Annonseringen kan anpassas i realtid baserat på tid, väder och annan relevant data för att optimera er närvaro och skapa intryck som varar.