Pressmeddelande – Johan Palmblad blir partner och VD hos Qase

Johan kommer senast från rollen som försäljningschef för Region Mitt hos Bauer Media. Han startade sin karriär med lokal radioförsäljning 2006 och tillträdde som försäljningschef 2009. De senaste fyra åren har Johan arbetat i säljledningen.

Viktigt nästa steg

Niklas Ulander, som tillsammans med Mikael Tapper, grundade Qase 2008 kommenterar; ”Vi har haft stor tillväxt de senaste fyra åren och det har blivit dags att ta detta steg. Eftersom vi företräder Bauer Media i Uppland så har Johan funnits nära under många år. Utöver att Johan har dokumenterade erfarenheter av att skapa tillväxt i vår bransch så vet vi att han har de ledaregenskaper och den vinnarmentalitet vi söker.

Efter 14 år hos radiojätten blir Johan Palmblad VD hos marknadsbyrån Qase i Uppsala.

”Verksamheten har en affärsmodell som jag tror är helt rätt för framtiden”.

– Jag har haft förmånen att arbeta nära Qase och se hur bredden i företagets erbjudande vuxit fram. Den möjlighet som nu presenterats innebär att jag fortsatt får arbeta med audiell kommunikation som jag brinner för, och dessutom addera de spännande digitala tjänster som finns hos Qase. Verksamheten har en affärsmodell som jag tror är helt rätt för framtiden. Den är redan starkt förankrad i region Uppsala och jag ser fram mot att leda bolaget mot fortsatt tillväxt och nya marknader, säger Johan Palmblad.

Johan startar sin anställning hos Qase vid årsskiftet.