Vi erbjuder en produktionsbyrå in-house och hjälper er med hela kommunikationsarbetet

Er marknadskommunikation syftar såklart till att fånga målgruppen och dess intresse. Det är lättare sagt än gjort. Bruset är enormt och för att lyckas krävs en genomarbetad strategi och presentation. Det är helheten i denna utmaning som motiverar oss, vi vägrar misslyckas och eftersom kedjan aldrig är starkare än sin svagaste länk har det blivit naturligt för oss att blanda oss i hela processen.

Läs mer om våra produktionsavdelningar länkade nedan.

Produktion.

Nästan allt och alla är idag helt eller delvis digitala och konsumenter förväntar sig att varje produkt och varumärke ska finnas representerade online.

qase produktion film foto

Produktion.

Digitala insikter

Tack vare vår bredd och de värdefulla insikter vi hämtar i det digitala ekosystemet har vi möjlighet att motivera en presentation med data. Givetvis gör vi, precis som andra reklambyråer, riktigt bra och genomarbetade presentationer med idé, design, copy och så vidare. Men vi ser till att data för målgruppen alltid är en given parameter mot vilken vi utvärderar allt innan en kampanj faktiskt går live.

Produktion.

Affären tillsammans med QASE

Vi är helt unika i vår bredd och när vi får möjlighet att aktivera hela vårt erbjudande blir det betydligt lättare att sätta en strategi för helheten. Med oss som partner behöver du inte vara projektledare och sköta dialogen mellan olika leverantörer, vi delar den rollen med dig och vågar påstå att det kommer underlätta ditt arbete.

Tänk dig själv effekten av att din kontaktperson för marknad kan:

1. Insikter

Hämta insikter i digitala kanaler och värdefull information för hur målgruppen ser ut i dina konverteringar med syfte att säkerställa att din kommunikation utformas rätt. Motsatsen skulle i bästa fall vara att din projektledare ber dig kontakta er digitalbyrå för att hämta information som du sedan måste skicka tillbaka.

2. Bedömningar

Göra bedömningar kring vikten av ert varumärkesarbete baserat på hur sökvolymer för varumärket ser ut. Motsatsen skulle i bästa fall vara att er digitala byrå är proaktiv och ger er dessa insikter så ni kan skicka det till kommunikationsbyrån.

3. Rekommendationer

Rekommendera vilken kommunikation ni verkligen behöver baserat på hur människor på er sajt beter sig. Motsatsen skulle i bästa fall vara att er SEO-byrå föder dig med insikter kring beteendet på sajten för att du ska kunna gå till reklambyrån och berätta att ni måste utveckla förståelsen för ert erbjudande.

4. Utvärdering

Utvärdera konverteringar och ROAS från olika marknadsföringskanaler och rekommendera de kanaler som presterar bäst per investerad krona. Motsatsen skulle i bästa fall vara att du tar information från er digitalbyrå och passar vidare till er mediebyrå för upphandling.

5. Planering

Hjälper dig att planera för rätt; -kanaler, -information, -produktion, -deadlines, -optimering och rapportering. Motsatsen skulle vara att du lyckas samla alla dina leverantörer och skapa en samsyn kring hur dessa på bästa vis samspelar och skapar värdefull kommunikation för dig. Utan att egna intressen stör processen.

Just saying…

Produktion.

Vi har allt från strateger till kreatörer

Att vi vill hjälpa till med alla delar i marknadsarbetet är inget som kommer på initiativ från oss. Utan faktum är att våra kunder, som över tid vuxit tillsammans med oss, hela tiden ber oss om mer. Vi har alltid varit tillmötesgående och ”tagit ut svängarna” för våra kunders bästa. Det har resulterat i att vi nu presenterar en ”one-stop-shop” för marknad. Och det fungerar fint.

I vårt team finns strateger och kreatörer för strategi, film, foto, grafisk design, webbutveckling och mer. Lägg därtill våra digitala tekniker inom SEM, SEO och social media samt våra kundansvariga som alla har massor av år i branschen där man ständigt utvärderat offerter för olika marknadsinsatser. Ja då har ni faktiskt er externa marknadsavdelning på plats.

Varmt välkommen att prata helhet med oss, välkommen till QASE!