Så jobbar vi med radioreklam på QASE

Som våra blogginlägg den här månaden har kollat på, är radio fortfarande ett viktigt och aktuellt medium för Sveriges befolkning. Detta är även anledningen till att vi på QASE fortsätter jobba med traditionella reklamplattformar. I det här inlägget kollar vi på hur vi arbetar när ni vill marknadsföra er i radio med hjälp av oss.

Vilka människor ska reklamen nå ut till?

Kunden är alltid i fokus i vårt arbete på QASE. Det gäller både er som vi jobbar med, men kanske särskilt de människorna ni vill kommunicera med i er marknadsföring. Om man ska bygga upp sitt företag och växa på ett hållbart sätt är man beroende av att man bildar en god relation till sin idealkund.

 

När vi jobbar med reklam i radio på QASE kollar vi därför tillsammans med er på vilka människor reklamen riktar sig mot. Vad är deras problem? Hur kan er produkt eller tjänst lösa dessa? I radio måste man klura ut hur man ska kommunicera detta på ett förståeligt sätt med ljud. Därför blir det även viktigt att analysera vad för sorts ljudbild som kommer att tilltala de vi vill nå fram till.

Hur ser budgeten ut?

Traditionell radio ligger fortfarande långt framför digitala radioplattformar – det är med andra ord fler svenskar som lyssnar på radio traditionellt än digitalt. Det betyder också att man kan nå ut till ett stort kundsegment med reklam på den här plattformen. Vi hjälper er nå ut till alla, oavsett om era kunder lyssnar på traditionell eller digital radio. Att nå sin idealkund via radioreklam är väldigt kostnadseffektivt.

Vi på QASE specialiserar oss på att hitta bästa möjliga kommunikationslösning för ert företag. Beroende på hur budgeten ser ut så ser vi till att tänka igenom och planera för hur vi kan nå ut till så många idealkunder som möjligt på det mest kostnadseffektiva sättet via radio.

 

Vad är reklamens budskap?

Utöver det rent praktiska, som att skapa en profil på er idealkund och skapa en plan för er budget, kan vi även hjälpa er med att kolla på själva utformningen av reklamen. Det här handlar i princip om vad reklamens budskap är. Om man inte har detta klart för sig kan man spendera hur mycket som helst på en kampanj – och fortfarande inte vara säker på att idealkunden kommer att lyssna.

 

Knepet med all marknadsföring är att tilltala lyssnaren eller tittaren på en emotionell nivå. Får man till detta är sannolikheten för att kunden kommer ihåg vem ni är och vad ni säljer betydligt större. Vi kollar tillsammans med er på hur vi ska skapa en berättelse i radiokampanjen som verkligen får publiken till att lyssna.

 

Vår samarbetspartner i radio: Bauer Media

När vi ska köra radioreklam tillsammans kommer ni att få marknadsföra er genom Bauer Media. Detta är Sveriges största fristående radioföretag, med kanaler som Mix Megapol, NRJ, Rockklassiker, och Radioplay, för att nämna några. En av de största förmånerna med Bauer Media är att med så många olika kanaler blir det betydligt enklare att komma fram till de ni vill nå.

Vi på QASE kommer att fungera som er kommunikationspartner, så att ni får så mycket som möjligt ut ur er radiokampanj. Tillsammans ser vi till att plattformen blir ett värdefullt och effektivt marknadsföringsverktyg för ert företag.

Senaste inläggen

TOP